Το Ντουμπρόβνικ ενώθηκε με την υπόλοιπη Κροατία με την ολοκλήρωση μιας μεγαλειώδους γέφυρας

Το Ντουμπρόβνικ ενώθηκε με την υπόλοιπη Κροατία με την ολοκλήρωση μιας μεγαλειώδους γέφυρας

Η Κροατία αυτές τις μέρες γιορτάζει καθώς η τεράστια γέφυρα Pelješac χρηματοδοτούμενη από την Ευρωπαϊκή Ένωση πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της.

Η γέφυρα Pelješac θα συνδέσει δύο τμήματα της κροατικής ακτογραμμής που διαχωρίζονται από ένα μικρό τμήμα της επικράτειας της Βοσνίας και Ερζεγοβίνης, το οποίο μάλιστα είναι το μοναδικό παραθαλάσσιο τμήμα της χώρας.

Μέχρι τώρα, οι επισκέπτες που ήθελαν να ταξιδέψουν στο τμήμα της Παλιάς Πόλης του Ντουμπρόβνικ έπρεπε να περάσουν από δύο συνοριακά σημεία ελέγχου μεταξύ Βοσνίας και Κροατίας στο παραλιακό λιμάνι Neum της πρώτης.

Αφού εγκαταστάθηκε το τελευταίο τμήμα της γέφυρας την Τετάρτη που μας πέρασε (28/7/2021), πραγματοποιήθηκε μια εντυπωσιακή τελετή έναρξης τα μεσάνυχτα, με τραγούδια και χορούς συνοδευόμενα από εντυπωσιακά πυροτεχνήματα.

Oι ταξιδιώτες πλέον δεν θα χρειάζεται να μπουν και να βγουν από τη Βοσνία για να φτάσουν στα νότια της χώρας.
Oι ταξιδιώτες πλέον δεν θα χρειάζεται να μπουν και να βγουν από τη Βοσνία για να φτάσουν στα νότια της χώρας. (πηγή: AP)

Ο πρωθυπουργός της Κροατίας Αντρέι Πλένκοβιτς δήλωσε κατά τη διάρκεια της τελετής ότι η γέφυρα εκπληρώνει ένα μακροχρόνιο όνειρο να συνδεθούν οι ακτές της Αδριατικής.

Εκτός του πρακτικού του πράγματος, το Ζάγκρεμπ ελπίζει ότι η νέα γέφυρα – που συνδέει τη χερσόνησο Pelješac με την ηπειρωτική Κροατία – θα διευκολύνει την είσοδο της χώρας στη ζώνη Σένγκεν ελεύθερης κυκλοφορίας.

Η γέφυρα και οι συνδετικοί της δρόμοι αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2022, όπου υπολογίζεται ότι θα ανοίξει και για το κοινό.

Η κατασκευή μήκους 2,4 χιλιομέτρων έγινε από την China Road and Bridge Corporation (CRBC) με την εταιρεία να κερδίζει τον διεθνή διαγωνισμό  με την προσφορά της το 2018 νικώντας μια Αυστριακή εταιρεία και μια Ιταλοτουρκική κοινοπραξία.

Η κατασκευή ύψους 420 εκατομμυρίων ευρώ χρηματοδοτείται κατά 85% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι το πρώτο μεγάλο κινεζικό έργο υποδομής που πληρώθηκε από  τους Ευρωπαίους φορολογούμενους.

Εννοείται ότι υπήρχαν αντιδράσεις από τη Βοσνιακή πλευρά υποστηρίζοντας ότι η γέφυρα που παρακάμπτει το Βοσνιακό έδαφος παραβιάζει την κυρίαρχη πρόσβαση του κράτους σε ανοιχτές θάλασσες στην Αδριατική. Οι Κροάτες απάντησαν ότι “η γέφυρα δεν συνδέει μόνο την Κροατία, αλλά συνδέει την ΕΕ καθώς και τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη”.

Η προγραμματισμένη 36μηνη κατασκευή της γέφυρας Pelješac καθυστέρησε επίσης αρκετούς μήνες λόγω της πανδημίας.

Πηγή: Euronews

Κάντε μια κοινοποίηση αν σας φάνηκε ενδιαφέρουσα η ανάρτηση —->
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Αν σας αρέσει το περιεχόμενο που ανεβάζουμε, ακολουθείστε μας στο Facebook, Twitter, Instagram, Youtube και Pinterest  για πιο άμεση επικοινωνία.

Μην χάσετε τα παρακάτω άρθρα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ακολουθείστε μας στο Instagram