Πριν από 121 χρόνια, το επιβατικό ατμόπλοιο SS Warrimoo ταξίδευε στα νερά του Ειρηνικού ωκεανού κάνοντας την διαδρομή Βανκούβερ-Αυστραλία. Ο καπετάνιος του ατμόπλοιου ήταν ο Τζον Φίλιπς και εκείνη την ώρα κάπνιζε το πούρο του στη γέφυρα ενώ ο πλοηγός του μόλις είχε τελειώσει τον έλεγχο της γεωγραφικής τους θέσης. Η θέση αυτή λοιπόν είχε γεωγραφικό πλάτος 0 μοίρες και 31 λεπτά βόρεια και γεωγραφικό μήκος 179 μοίρες και 30 λεπτά δυτικά.
Η ακριβής ημερομηνία ήταν 30 Δεκεμβρίου 1899. O δεύτερος καπετάνιος του πλοίου με το όνομα Payton συνειδητοποίησε ότι το Warrimoo βρισκόταν μόνο λίγα μίλια από τη διασταύρωση του ισημερινού και της διεθνούς γραμμής ημερομηνιών.

Ο καπετάνιος Φίλιπς ήταν αρκετά καλαμπουρτζής και θέλησε να εκμεταλλευτεί πλήρως την ευκαιρία να επιτύχει ένα πολύ σπουδαίο ναυτικό παράδοξο. Κάλεσε τους πλοηγούς του στη γέφυρα για να ελέγξει και να ελέγξει ξανά τη θέση του πλοίου. Άλλαξε ελαφρώς την πορεία, ρύθμισε την ταχύτητα του κινητήρα και με τον ήρεμο καιρό και τη καθαρή νύχτα όλα δούλεψαν υπέρ του. Τα μεσάνυχτα το Warrimoo βρισκόταν στον Ισημερινό ακριβώς στο σημείο που διέσχιζε τη Διεθνή Γραμμή Ημερομηνίας!
Οι συνέπειες αυτής της “παράξενης” θέσης ήταν πολλές. Το μπροστινό μέρος του πλοίου ήταν στο Νότιο Ημισφαίριο και στα μέσα του καλοκαιριού. Η πρύμνη βρισκόταν στο Βόρειο Ημισφαίριο και στα μέσα του χειμώνα. Η ημερομηνία στο πίσω μέρος του πλοίου ήταν η 30η Δεκεμβρίου 1899 ενώ στο εμπρός ήταν η 1η Ιανουαρίου 1900.
Αν περάσει κανείς τη γραμμή αλλαγής της ημερομηνίας ακριβώς την ώρα που χτυπούν μεσάνυχτα, η 31η Δεκεμβρίου δεν θα έρθει ποτέ. Η ημερομηνία πηδάει κατ' ευθείαν στην 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους.

Έτσι το Warrimoo όχι μόνο ήταν σε δύο διαφορετικές ημέρες, δύο διαφορετικούς μήνες, δύο διαφορετικές εποχές και δύο διαφορετικές χρονιές, αλλά και σε δύο διαφορετικούς αιώνες – όλα αυτά ταυτόχρονα.
Η ιστορία του SS Warrimoo
Το SS Warrimoo, ξεκίνησε τα ταξίδια του το 1892, ήταν ένα επιβατηγό πλοίο που πραγματοποίησε σύντομα τη διαδρομή Αυστραλίας-Νέας Ζηλανδίας πριν αλλάξει στην παροχή υπηρεσιών μεταξύ Καναδά και Αυστραλίας. Το πλοίο με την έναρξη του Α ‘Παγκοσμίου Πολέμου το 1914 χρησιμοποιήθηκε για μεταφορά στρατιωτών, ρόλο που διατήρησε μέχρι τον Μάιο του 1918, όταν βυθίστηκε μετά από σύγκρουση με το γαλλικό πολεμικό πλοίο Catapulte.
