Με τον Υπερσιβηρικό Σιδηρόδρομο ως το τέλος του κόσμου

Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος

Ο Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος είναι η μεγαλύτερη ενιαία σιδηροδρομική γραμμή στον κόσμο, καλύπτοντας μια απόσταση 9.300 χιλιομέτρων, από τη Μόσχα μέχρι τα ανατολικά παράλια της Σιβηρίας στον Ειρηνικό ωκεανό και το Βλαδιβοστόκ. Αποτελεί την κυκλοφοριακή και εμπορική ραχοκοκαλιά της χώρας, ενώνοντας τις σημαντικότερες πόλεις της Ευρωπαϊκής Ρωσίας και της Σιβηρίας (Καζάν, Εκατερίνμπουργκ, Ομσκ, Νοβοσιμπρίρσκ, Ιρκούτσκ, Χαμπάροφσκ κλπ.). Ο Υπερσιβηρικός είναι η ίδια η Ρωσία καθώς αποτυπώνει όλη την ποικιλομορφία της χώρας, της φύσης αλλά και των ανθρώπων, των πολιτισμών και των εθίμων.

Ήταν το τελευταίο μεγάλο επιτυχημένο έργο της Ρωσικής Αυτοκρατορίας πριν από την επανάσταση. Ο σιδηρόδρομος χτίστηκε εξ ολοκλήρου με κρατικά χρήματα, χωρίς καμία ξένη επένδυση. Οι τότε αρχές είχαν συνειδητοποιήσει πόσο σημαντικός θα είναι αυτός ο σιδηρόδρομος για τη Ρωσική Αυτοκρατορία και ήθελαν να αποφύγουν τυχόν επιπλοκές στις χρηματοδοτήσεις. Σήμερα ο υπερσιβηρικός διαχειρίζεται το 80% του βιομηχανικού δυναμικού της Ρωσίας κι αποτελεί κύριο μέσο τροφοδοσίας όχι μόνο για την Ρωσία, αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη.

Ο υπερσιβηρικός βρίσκεται στο βιβλίο Γκίνες για τρεις διαφορετικούς λόγους! Καταρχάς για το μήκος του, 2ον για τον αριθμό των στάσεων (64 στο σύνολο) και τέλος για τον ταχύτερο χρόνο κατασκευής (ο μέσος όρος ήταν 600 χλμ. το χρόνο!). Ακόμα και με μια τόσο γρήγορη πρόοδο, χρειάστηκαν 25 χρόνια για να ολοκληρωθεί ο σιδηρόδρομος: οι εργασίες ξεκίνησαν το 1891 και συνεχίστηκαν ως το 1916.

Η κατασκευή του εποπτεύονταν από τον ίδιο τον Τσάρο και τον διάδοχο του. Ο τσάρος της Ρωσίας τότε ήταν ο Αλέξανδρος Γ΄, ο οποίος διόρισε τον γιο του Πρίγκιπα Νικολάι (ο μετέπειτα Νικόλαος ο Β) επικεφαλής της σιδηροδρομικής κατασκευής, ώστε να αποκτήσει απαραίτητη εμπειρία στη διοίκηση της χώρας.

Η εργασία στην κατασκευή των σιδηροδρόμων ήταν ένας τρόπος μετάνοιας. Κατάδικοι και εγκληματίες χρησιμοποιήθηκαν ευρέως για την κατασκευή του Υπερσιβηρικού και όχι μόνο πληρώθηκαν, αλλά μειώθηκαν και οι ποινές τους για την σκληρή δουλειά που έκαναν.

Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος Χάρτης
Από την Μόσχα ως το Βλαδιβοστόκ

Το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της, η Σιβηρία ήταν μια αρκετά ερημική γη λόγω του σκληρού της κλίματος με πολύ σκληρούς χειμώνες και μικρά καλοκαίρια. Αλλά για να τονωθεί η ανάπτυξη της περιοχής, η κυβέρνηση έδωσε γη και επιδοτήσεις σε ανθρώπους που θα ξεκινούσαν τα αγροκτήματά τους στα τεράστια εδάφη της Νότιας Σιβηρίας. Μετά την κατασκευή του Υπερσιβηρικού, ο πληθυσμός της Σιβηρίας αυξήθηκε κατά 500.000 άτομα ετησίως. Η μεγαλύτερη πόλη στη Σιβηρία είναι το Νοβοσιμπίρσκ με 1,6 εκατομμύρια πληθυσμό.

Ο υπερσιβηρικός είναι ο ιδανικότερος τρόπος να δείτε τις μεγαλύτερες πόλεις της Ρωσίας και την αυθεντική ζωή των ανθρώπων της. Σήμερα υπάρχουν 87 πόλεις κατά μήκος του, 6 από αυτές με πάνω από 1 εκατομμύριο πληθυσμό: Μόσχα, Περμ, Γεκατερίνμπουργκ, Ομσκ, Νοβοσιμπίρσκ και Κρασνογιάρσκ. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν να σταματήσουν σε αυτές τις πόλεις για τουλάχιστον 2-3 ημέρες και να απολαύσουν το φυσικό καταφύγιο Stolby στο Krasnoyarsk, την Επιστημονική Πόλη (Akademgorodok) κοντά στο Νοβοσιμπίρσκ, την ξύλινη αρχιτεκτονική του Ομσκ και τη ζωντανή πόλη του Εκατερίνμπουργκ, στα σύνορα της Ευρώπης και της Ασίας.

Stolby στο Krasnoyarsk
Stolby στο Krasnoyarsk

Ο σιδηρόδρομος εκτείνεται σε 11 ζώνες ώρας. Είναι λες και κάνεις ένα ταξίδι στο χρόνο. Όταν ξεκινάς το ταξίδι στη Μόσχα στις 9 μ.μ., στο Βλαδιβοστόκ, τον τελικό προορισμό, είναι ήδη το πρωί της επόμενης ημέρας! Αυτό βέβαια είναι πιθανό να προκαλέσει προβλήματα, καθώς μπορείτε εύκολα να χάσετε το τρένο εάν ξεχάσετε τη διαφορά ώρας. Για να αποφύγετε αστοχίες, βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε πάντα την τοπική και την ώρα της Μόσχας.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, θα διασχίσετε 16 μεγάλα ποτάμια της Ρωσίας. Τα πιο διάσημα και τα μεγαλύτερα από αυτά τα ποτάμια είναι ο Βόλγας, Κάμα, Ιρτίς, Ομπ, Γιενίζι και Αμούρ. Η γέφυρα απέναντι από το Yenisei στο Krasnoyarsk είναι ένα από τα σύμβολα του Υπερσιβηρικού  μάλιστα είναι η χαρακτηριστική εικόνα στο χαρτονόμισμα των 10 ρουβλιών (που λόγω του πληθωρισμού, είναι σπάνιο να τα βρείτε)! Η γέφυρα έχει μήκος 1 χιλιόμετρο και έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα θαύματα της Ρωσίας. Στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού το 1900, η γέφυρα κέρδισε το χρυσό μετάλλιο από την ειδική επιτροπή με επικεφαλής τον Gustave Eiffel.

Για αρκετά μεγάλη απόσταση – 207 χιλιόμετρα – ο σιδηρόδρομος πηγαίνει κατά μήκος της βαθύτερης λίμνης γλυκού νερού στον κόσμο. Η λίμνη Βαϊκάλη είναι ένα από τα διάσημα φυσικά θαύματα της Ρωσίας, με το δικό του μοναδικό οικοσύστημα και με πολλά είδη να είναι ενδημικά στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένων των ψαριών omul. Η λίμνη Βαϊκάλη λατρεύεται στους παραδοσιακούς πολιτισμούς των Evens και των Buryats ως ιερό μέρος εξουσίας, και εδώ που τα λέμε είναι δύσκολο να διαφωνήσετε μαζί τους.

Παγωμένη λίμνη Βαϊκάλη
Παγωμένη λίμνη Βαϊκάλη

Ποια είναι η καλύτερη εποχή για να ταξιδέψετε με τον Υπερσιβηρικό; Η απάντηση είναι ανάλογα. Αν επιθυμείτε λίγο κόσμο και διαχειρίσιμη θερμοκρασία η Άνοιξη και ο Απρίλιος είναι ιδανική περίοδος. Αν θέλετε να γνωρίσετε νέο κόσμο και δεν σας ενοχλεί η ζέστη, ο Ιούλιος είναι μια καλή επιλογή και μπορείτε να κατηφορήσετε και μέχρι την Μογγολία και το Naadam Festival. Για το τέλος και αυτούς που αντέχουν θερμοκρασίες πολύ κάτω του μηδενός, στα τέλη Ιανουαρίου θα δείτε τη λίμνη Βαϊκάλη παγωμένη.

Κάντε μια κοινοποίηση αν σας φάνηκε ενδιαφέρουσα η ανάρτηση —->
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Αν σας αρέσει το περιεχόμενο που ανεβάζουμε, ακολουθείστε μας στο Facebook, Twitter, Instagram, Youtube και Pinterest  για πιο άμεση επικοινωνία.

Μην χάσετε τα παρακάτω άρθρα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Διαβάστε Περισσότερα
Youtube

Οι Γεωγραφικοί στο YouTube

Προτάσεις