7 ευφάνταστοι τρόποι για να αυξηθούν τα ποσοστά γεννήσεων μιας χώρας

Ποσοστά Γεννήσεων

Όταν η Σοβιετική Ένωση έκανε απογραφή της Γεωργίας το 1989, ο πληθυσμός της ξεπερνούσε τα 5 εκατομμύρια κατοίκους. Ωστόσο, μέχρι το 2014, ο πληθυσμός στην πρώην Σοβιετική δημοκρατία είχε υποχωρήσει στα 3,7 εκατομμύρια ανθρώπους, αναφέρει η Telegraph. Για να αποφευχθεί αυτό που συχνά οι κυβερνήσεις αποκαλούν «δημογραφική καταστροφή», ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που ονομάζεται Demographic Development Fund ανακοίνωσε πρόσφατα το λανσάρισμα ενός εργαλείου που είναι αρκετά οικείο στους εργένηδες: Έναν ιστότοπο γνωριμιών.

Ο οργανισμός DDF κάνει απογραφές ανύπαντρων ανδρών και γυναικών (συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν χωρίσει ή έχουν χάσει τον/την σύντροφο τους) και καταχωρεί διάφορα στοιχεία τους, από το ύψος και το βάρος τους μέχρι ακόμα και το τι ζώδιο είναι, σε μια βάση δεδομένων με σκοπό να προτείνει εν δυνάμει συντρόφους. Ακούγεται τρελό, αλλά μια πανεθνική ιστοσελίδα γνωριμιών είναι ένας από τους πιο δημιουργικούς τρόπους που χώρες και οργανισμοί έχουν ενθαρρύνει τους ελεύθερους πολίτες να συμμετάσχουν.

Η καμπάνια "Do it for Denmark", Δανία

Το 2014, με τα ποσοστά γεννήσεων της Δανίας να αγγίζουν το ιστορικό χαμηλό 27 ετών, μια διαφημιστική εκστρατεία από το Spies Travel ζήτησε από τους Δανούς να κάνουν κράτηση για ρομαντικές διακοπές στην πόλη με το σλόγκαν “Do It For Denmark”. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι Δανοί κάνουν 46% περισσότερο σεξ όταν βρίσκονται σε διακοπές και υπολογίζεται ότι το 10% των παιδιών της Δανίας έχουν συλληφθεί πάλι σε διακοπές. Η Spies Travel για να το κάνει ακόμα πιο δελεαστικό, θα πρόσφερε στους πελάτες εκπτώσεις ωορρηξίας αν μπορούσαν να αποδείξουν ότι συνέλαβαν στις διακοπές τους, θα κέρδιζαν τις προμήθειες που χρειάζεται ένα μωρό για τα πρώτα τρία χρόνια της ζωής του, και επιπλέον διακοπές για όλη την οικογένεια. Και έχει και συνέχεια: Το 2015, η εταιρία προωθούσε στις μελλοντικές γιαγιάδες ένα πρόγραμμα κατά το οποίο θα μπορούσαν να αγοράσουν ταξιδιωτικά πακέτα για τα ενήλικα παιδιά τους με την ελπίδα ότι θα συλλάβουν ένα παιδί στις διακοπές τους.

Η Εθνική Νύχτα, Σιγκαπούρη

Η Σιγκαπούρη αντιμετώπισε επιθετικά το πρόβλημα του χαμηλού ποσοστού γεννήσεων – με τη βοήθεια της μέντας. Στις 9 Αυγούστου 2012, οι αρχές της Σιγκαπούρης συνεργάστηκαν με την εταιρία Mentos («The Freshmaker») για να δημιουργήσουν την «Εθνική Νύχτα», μια διαφημιστική εκστρατεία που είχε σκοπό να ενθαρρύνει τα ζευγάρια της Σιγκαπούρης να αφήσουν το «πατριωτισμό τους» να εκραγεί και να βοηθήσουν το έθνος να αυξήσει το χαμηλό ποσοστό των 0,78 παιδιά ανά γυναίκα. Η διαφήμιση που προέκυψε όπως καταλαβαίνετε έγινε viral.

«Ο πληθυσμός της Σιγκαπούρης, πρέπει να μεγαλώσει /
Ξεχάστε λοιπόν τις σημαίες, στις 9 Αυγούστου φρικάρουμε…
Είμαι πατριώτης σύζυγος, ας κάνουμε το εθνικό μας καθήκον και να δημιουργήσουμε ζωή», – προτείνει ο ραπερ στη διαφήμιση και κλείνει με το εξής:
“Το ποσοστό γεννήσεων δεν θα ανέβει από μόνο του!”

Η Αρχή Αστικής Ανάπτυξης της Σιγκαπούρης έθεσε επίσης ένα όριο στον αριθμό των μικρών διαμερισμάτων με ένα υπνοδωμάτιο που θα μπορούσαν να χτιστούν σε μια προσπάθεια να περιοριστεί ο τρόπος ζωής των εργένηδων και να ενθαρρυνθεί ο κόσμος να κάνει περισσότερα μωρά.

Πηγαίνετε στο σπίτι νωρίς κάθε τρίτη Τετάρτη του μήνα και..., Νότια Κορέα

Το ποσοστό γεννήσεων της Νότιας Κορέας βρισκόταν στις χαμηλότερες θέσεις στον ανεπτυγμένο κόσμο, με 1.187 παιδιά ανά ζευγάρι το 2013. Το χαμηλό ποσοστό γεννήσεων οφείλεται εν μέρει σε ένα κυβερνητικό πρόγραμμα για την προώθηση μικρότερων οικογενειών τη δεκαετία του 1970 και του ’80. Αλλά πιο πρόσφατα, οι οικονομικές δυσχέρειες ευθύνονται περισσότερο για την μείωση του ποσοστού αυτού καθώς οι Νοτιοκορεάτες έχουν ένα από τα πιο υπερχρεωμένα νοικοκυριά στην Ανατολική Ασία.

Μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες που έχουν οι γονείς της Νότιας Κορέας είναι η αδυναμία να πληρώσουν για τη φροντίδα και την εκπαίδευση των παιδιών τους! Έτσι λοιπόν η κυβέρνηση υπόσχεται να επεκτείνει σημαντικά το δίκτυο κυβερνητικών εγκαταστάσεων παιδικής φροντίδας χαμηλού κόστους και προσπαθεί ενεργά να αποδυναμώσει την αντίληψη ότι το πτυχίο πανεπιστημίου είναι απαραίτητο για την επιτυχία.

Η κυβέρνηση λαμβάνει επίσης άλλα, πιο δημιουργικά μέτρα για να ενθαρρύνει τους πολίτες της να κάνουν παιδιά. Εκτός από τα δώρα μετρητών και τα κίνητρα που προσφέρονται σε υπάλληλους που έχουν περισσότερα από ένα παιδί, το 2010, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας αποφάσισε να σβήσει τα φώτα στα κρατικά γραφεία στις 7:30 μ.μ. την τρίτη Τετάρτη κάθε μήνα – η οποία ονομάστηκε «Οικογενειακή Ημέρα» – για «να βοηθήσει το προσωπικό να αφοσιωθεί στον τοκετό και την ανατροφή». Ο υπεύθυνος για το πρόγραμμα αναγνώρισε ότι η επιστροφή στο σπίτι νωρίς πιθανότατα δεν θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην αύξηση των γεννήσεων, αλλά ίσως βοηθούσε λίγο την κατάσταση.

Κάντε ένα μωρό και κερδίστε ένα ψυγείο, Ρωσία

Γράφημα με τα ποσοστά γεννήσεων και θανάτων στη Ρωσία
Γράφημα με τα ποσοστά γεννήσεων και θανάτων στη Ρωσία

Ο πληθυσμός της Ρωσίας συρρικνώθηκε δραματικά μετά την διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης, ωθούμενος από το χαμηλό ποσοστό γεννήσεων αλλά και το υψηλό ποσοστό θανάτων. Έτσι, το 2007, η κυβέρνηση κήρυξε την 12η Σεπτεμβρίου ως Εθνική Ημέρα Σύλληψης, με την ελπίδα να δώσει στα ζευγάρια μια αργία για να κάνουν το εθνικό τους καθήκον! Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα μια έκρηξη στις γεννήσεις 9 μήνες μετά που τυχαίνει να είναι και η εθνική ημέρα της Ρωσίας, στις 12 Ιουνίου. Γυναίκες που γέννησαν εκείνη την ημέρα θα μπορούσαν να κερδίσουν ψυγεία, χρήματα ακόμα και αυτοκίνητα.

Το σύστημα φαίνεται να λειτούργησε μιας και μέχρι το 2013 το ποσοστό γεννήσεων της Ρωσίας είχε ξεπεράσει αυτό των ΗΠΑ. Ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για την κυβέρνηση μιας και οι εμπειρογνώμονες ανησυχούσαν ότι αν συνεχιζόταν αυτή η τάση, ο πληθυσμός της Ρωσίας θα έπεφτε κάτω από τα 100 εκατομμύρια μέχρι το 2050.

Το 2011, ο πρωθυπουργός Βλαντιμίρ Πούτιν δεσμεύτηκε να δαπανήσει 33 δισεκατομμύρια λίρες με σκοπό να ενισχύσει τις γεννήσεις στη χώρα κατά 30% τα επόμενα πέντε χρόνια. Αν και το ποσοστό γεννήσεων της Ρωσίας δεν αυξήθηκε αισθητά από το 2011 (από 1,6 γεννήσεις ανά ζευγάρι στις 1,7 το 2012). Φαίνεται ότι το πρόγραμμα είχε κάποια επιτυχία, με χρόνια δημογραφικών τάσεων να αντιστρέφονται και τη Ρωσία να δείχνει σταθερή αύξηση των γεννήσεων.

Υψηλή φορολογία στους άτεκνους, Ρουμανία

Στη δεκαετία του 1960, η Ρουμανία πλησίαζε τη μηδενική αύξηση του πληθυσμού – μια τρομακτική προοπτική για ένα κομμουνιστικό κράτος που υποστήριζε τη μαρξιστική αρχή ότι η υγιής οικονομία στηρίζεται σε μια ισχυρή εργατική τάξη. Έτσι, ξεκινώντας από το 1966, η κυβέρνηση έλαβε κάποια δραστικά μέτρα.

Αν και υπήρχαν φορολογικά κίνητρα για να ενθαρρύνουν τους Ρουμάνους να κάνουν παιδιά, τιμωρούσαν επίσης αυτούς που δεν έκαναν: Άτεκνοι άντρες και γυναίκες άνω των 25 ετών, ανεξάρτητα από την οικογενειακή τους κατάσταση, θα έπρεπε να πληρώσουν ένα καινούριο φόρο που σε περιπτώσεις θα έφτανε ως και το 20% του εισοδήματος τους. Η έκδοση διαζυγίου έγινε επίσης εξαιρετικά δύσκολή διαδικασία. Το 1967, επιτράπηκαν μόνο 28 διαζύγια, μια κατακόρυφη μείωση από τα 26.000 της προηγούμενης χρονιάς. Και δεν σταματάει εδώ: Αστυνομικοί εγκαταστάθηκαν σε νοσοκομεία για να βεβαιωθούν ότι δεν γινόντουσαν παράνομες αμβλώσεις.

Όλα αυτά τα μέτρα λειτούργησαν, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Οι γεννήσεις αυξήθηκαν από τις 273.687 το 1966 στις 527.764 το 1967! Τελικά διήρκεσε μόνο όσο η αστυνομία παρέμενε στα νοσοκομεία.

Το ρομπότ Yotaro, Ιαπωνία

Ρομπότ Μωρό Yotaro
Ρομπότ Μωρό Yotaro

Εκτός από μια στασιμότητα της οικονομίας, η Ιαπωνία υποφέρει από ένα πολύ χαμηλό ποσοστό γεννήσεων – τόσο χαμηλό που σε 1000 χρόνια, ισχυρίζεται ένας δημογράφος, οι Ιάπωνες θα εξαφανιστούν. Το ποσοστό γονιμότητας της χώρας έπεσε κάτω από δύο παιδιά ανά ζευγάρι το 1975, ενώ το 2015, ήταν περίπου στο 1,42. Αυτό σημαίνει ότι ο ηλικιωμένος πληθυσμός θα ξεπεράσει τον νεαρό πληθυσμό πολύ σύντομα.

Το 2012, η ​​εταιρεία προϊόντων περιποίησης Unicharm ανέφερε ότι οι πωλήσεις στις πάνες ενηλίκων «ξεπέρασαν ελαφρώς» αυτές των μωρών για πρώτη φορά από τότε που η εταιρεία επεκτάθηκε στην αγορά ηλικιωμένων το 1987.

Η ιαπωνική κυβέρνηση, όπως ισχυρίζονται ορισμένοι επικριτές, δεν έχει κάνει αρκετά για να αντιμετωπίσει το χαμηλό ποσοστό γεννήσεών της και το 2010, οι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο του Tsukuba αποφάσισαν να λάβουν δράση με το Yotaro, ένα μωρό ρομπότ. Αν και δεν μοιάζει ακριβώς με ένα αληθινό μωρό, έχει την συμπεριφορά ενός πραγματικού μωρού και οι δημιουργοί του ελπίζουν ότι θα ξυπνήσουν με αυτό τον ανορθόδοξο τρόπο τα γονεϊκά ένστικτα των Ιαπώνων. “Ένα ρομπότ δεν μπορεί να είναι ανθρώπινο, αλλά θα είναι υπέροχο αν αυτό προκαλέσει ανθρώπινα συναισθήματα”, δήλωσε ο Hiroki Kunimura, επικεφαλής του project Yotaro.

Κάντε μια κοινοποίηση αν σας φάνηκε ενδιαφέρουσα η ανάρτηση —->
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Αν σας αρέσει το περιεχόμενο που ανεβάζουμε, ακολουθείστε μας στο Facebook, Twitter, Instagram, Youtube και Pinterest  για πιο άμεση επικοινωνία.

Μην χάσετε τα παρακάτω άρθρα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Βρείτε ΕΔΩ τον ομορφότερο παγκόσμιο χάρτη για τον τοίχο σας στα ελληνικά!

Γεωγραφικά βιβλία δραστηριοτήτων από τη σελίδα Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ για μικρούς και μεγάλους. Βρείτε τα εδώ 

Διαβάστε Περισσότερα
Youtube

Οι Γεωγραφικοί στο YouTube

Προτάσεις

Ακολουθείστε μας στο Instagram